MENÜ

Korea

Egy élettel teli félsziget, vagy mégsem? 

BTS kezdetektől a vörös szönyegig

Billboard Music Awards koreai fellépője, a BTS, akik közel sem ismeretlenek már az amerikai zenei piacon. A fiúk dolgoztak már együtt, olyan híeségekkel mint a Chainsmokers, Steve Aoki, DJ Swivel és sikert sikerre halmoznak nemcsak a koreai, de a világpiacon is, mégis viszonylag keveset tudunk itthon róluk. De miért?

A BTS-t (más néven Bangtan Boys) második Billboard jelölését és díját zsebelhette be, olyan sztárok elől happolva el a győzelmet, mint Justin Bieber, Ariana Grande, Demi Lovato vagy Shawn Mendes, amikor megnyerte a Top Social Artistnak járó díjat. Ugyan nem ez volt az első nemzetközi sikere a bandának, kétség kívül ez hozta meg nekik a legnagyobb nemzetközi médiavisszhangot, illetve elismerést. Na de mi az a BTS?

 

 

 

A Bangtang boys egy 7 tagból álló dél-koreai fiúcsapat.

Tagjai: Jungkook, Suga, Rap Monster, J-Hope, Jimin, Jin és V. <3

A srácok 2013. júniusában debütált első lemezével a 2 Cool 4 Skoollal, No More Dream című első videoklipjük pedig mára több, mint harmincötmillió megtekintésnél jár, de bőven vannak olyan számaik, melyek a háromszázmilliós nézettséget is meghaladják, mint a DNA, vagy a Dope Ezután több albumuk is érkezett, a Dark&Wild, a The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever és a Wings, melyek szintén hatalmas népszerűségnek örvendtek mind a koreai mind a külföldi hallgatóság körében. Utóbbi a Billboard 200-as listáján felkúszott egészen a 28. helyig, a fiúk azonban itt sem álltak meg.

 

 

Ők az egyetlen kpop csapat, akiknek sikerült bejutni a Billboard Top10-be és több héten keresztül meg is tartani ezt a helyet. Népszerűségük pedig egészen odáig rúgott, hogy a Twittertől saját emojit is kaptak.

Sikereik csak halmozódtak az ezt követő hónapokban is,ráadásul azt is elérték, hogy ők legyenek a legnézettebb kpop csapat Youtube-on és bezsebelték első Billboard jelölésüket is a Legjobb Közösségi Előadó kategóriában, amit meg is nyertek. Rajongók milliói várják legújabb számaikat és világturnéjukat, melynek során Szöul után több európai és amerikai nagyvárosba is ellátogatnak majd.

 

 

 

 

Annak ellenére, hogy a BTS főként koreaiul énekel angol kifejezéseket is építenek a dallba.

Nemzetközileg is rengeteg rajongót tudnak felmutatni. Egy kommentelő például így nyilatkozott róluk és a zenéjükről: „Nem kell ahhoz értenünk a nyelvet, hogy érezzük, ezeknek a fiatal, feltörekvő művészeknek a szenvedélyét”.

(Szerintem érdemes érteni, hogy tudjuk miről is énekelnek pontosan.)

https://www.instagram.com/p/BEZ4lM_u-mE/?utm_source=ig_embed

Ez a szenvedély pedig valóban olyan átütő, hogy hiába egy mesterségesen összeállított csapatról van szó, olyan őszinteség árad a számaikból, amikkel megtudják ragadni még a koreaiul nem értő közönséget is. Amellett, hogy mindannyian részt vesznek az alkotói folyamatban például szövegíróként a koreográfiákat sem dobják a saroka azzal a mondattal, hogy: ,,Lesz ami lesz”.

A koreográfiák a legnehezebbek közé tartoznak. Keone Madrid, koreográfiáját egyszer videóról kellett betanulniuk. A fiúk pedig, mint mindent, ezt is teljes erőbedobással csinálták végig, pedig vannak néhányan, akik saját elmondásuk szerint egyáltalán nem táncosnak születtek. 

Ahhoz, hogy egy a Billboardon is látott produkció összeálljon, hosszú órák, napok, hetek gyakorlása szükséges, de az idollá válás folyamata sem sétagalopp, amin ugyebár ők is átmentek egytől-egyig.

Az ázsiai zenei piacra szinte évente termelt új bandák között egy csapat vagy egy énekes akár szólóban csak akkor képes megállni a helyét, ha mindig képes újat nyújtani a rajongóinak és olyan témáról énekel, amivel az emberek azonosulni tudnak.

Éppen ezt teszi a BTS.

Zenéjük ugyanis nem tartózkodik, a düh és a társadalmi tudatosság témájától sem. 2017-ben az UNICEF a BTS-el és a BigHit Entertainmenttel összefogva indított kampányt, hogy világszerte megszüntessék a fiatalok és gyermekek ellen elkövetett bántalmazást. Ez volt az első alkalom, hogy egy koreai előadó világszintű együttműködésre lépjen a szervezettel és hatalmas sikert is érjen el.

A BTS Love Yourself kampányával összhangban elindult a #ENDviolence, melyhez a csapat és a BigHit 500 millió wont (nagyjából 125 millió Ft) adományozott a szervezetnek és a Love Yourself albumok profitjának 3%-át, mellyel két hónap alatt még 106 millió wont (2,6 millió Ft) gyűjtöttek össze.

 

Bang Shi Hyuk, a BigHit Entertainment képviselője így nyilatkozott a fiúk sikeréről:

„A BTS számára, akik a debütálás óta a szerelem igazi értelmét keresik ez a kampány lehetőséget ad arra, hogy átadhassák azt a fontos üzenetet a jelenlegi generációnak, akik elvesztették magukban a hitüket és, akik szenvednek, hogy fontos, hogy szeressék önmagukat. A kampány célja (mely a Love Myself nevet viseli), hogy felhívjuk az emberek figyelmét saját maguk és mások értékeire és kiterjesztve ezt a társadalom értékeire is.”

A zene és rajongóik iránti szenvedélyük és szeretetük meghozta gyümölcsét, Twitter profiljuk ugyanis elérte a tízmillió követőt, mellyel a legkövetettebb dél-koreai profillá váltak, eredményükért pedig külön plakettet kaptak az oldaltól. Debütálásuk után, két Guiness rekordot is megdöntöttek még 2017 vége előtt. Posztjaikra átlagosan kétszázötvenezer re-tweet érkezik, így helyet kaptak a világrekordok között a legnagyobb számú közösségi oldalon való megemlítéssel valamint húszmillió tweetet kaptak az American Music Awards-on való fellépésük után.

Psy, aki sokáig állt a koreai előadók népszerűségi ranglistájának élén Twitteren és Instagramon is gratulált nekik és ez még azelőtt történt, hogy a BTS megdöntötte volna saját rekordját a Billboard Hot 100 listáján a Mic Drop Steve Aoki remixével. Ez a szám elérte az egymillió keresőt Shazam-on, ezzel ők lettek az első kpop csapat, akiknek ez sikerült, de fülbemászó számukért a RIAA Amerikai Kiadó Szövetség Arany minősítését is sikerült megszerezniük, később pedig a DNA című számukkal is. Mindezt úgy, hogy legidősebb tagjaik is mindössze huszonöt évesek.

A Fake Love nézettsége meghaladta a DNA huszonnégy órás rekordját is, mellyel a csapat 250 milliós nézettséget ért el, míg Love Yourself: Her albumukkal elérték a legmagasabb helyezést a Billboard listáján, ami eddig koreai előadónak sikerült. A hetedik helyet kapott album már a megjelenése előtt akkora figyelmet kapott, hogy több, mint egymillióan előrendelték, két héttel a megjelenése után pedig már 1,4 millió példány kelt el belőle.

Hihetetlen, amit ez a hét koreai fiú véghez vitt az elmúlt években, karrierjük pedig még mindig csak felfelé ível. A Fake Love-ra, melyet élőben, playback nélkül adtak elő a Billboard díjátadóján a legnagyobb külföldi hírességek együtt táncoltak a csapat rajongóival, még ha nem is értették a szöveget, a BTS pedig újra hazavihette a Legjobb Közösségi Előadónak járó díjat.

Újabb megjelent daluk az Idol, arról szól, hogy mindegy a többi ember mit fecseg róluk, hogy mit gondolnak. Ez mind nem számit. Mert ők nem hiába jutottak el idáig. Ez nekik kijárt, és így szeretik magukat.  A lényeg, hogy ne más emberek mondják meg, hogy kik vagyunk, legyünk. Mi ismerjük saját magunkat, a korlátainkat és egyedül mi tudjuk, h mi a helyes út számunkra.

A BTS tagok nem csak a bandában énekelnek és lépnek fel, hanem egyénileg is. Épp ez a szép a történetben, mint más amerikai banda azért oszlik fel, mert szóló énekesként is szeretnék megmutatni magukat a közönségnek. Viszont a Kpop-nál ez nem így müködik. Ők nem oszlanak fel csak azért mert az egyéni karrierjüket is szeretnék kiépíteni. Ők együtt maradnak, a kis összeválogatott családjukkal. laughing

Csak így tovább szeretett BTS!

Érdeklődve várom az újabb sikerdalokat winkinnocent

내가 사는 동안 나는 널 사랑해 BTS!laughing

 

 

Asztali nézet